Autyzm – z czym Wam się kojarzy? Wiele osób niezwiązanych z „branżą” edukacyjną oraz nieznających żadnej osoby ze spektrum ma o osobach ze spektrum mylne zdanie. Niedawno znajoma mówiła mi, że autysta to wg niej ktoś w swoim świecie, kołyszący się, prawie, że niewyuczalny.
Terapia w krajach wysokorozwiniętych jest bardzo modna, każdy chce mieć swojego terapeutę, takiego pomocnika w problemach. Z terapii korzystają nie tylko osoby ze wskazaniem od psychiatry, ale Ci, którzy chcą się wygadać, omówić swoje problemy, bieżące sprawy.
Pedagog specjalny – ten temat jest mi szczególnie bliski, ponieważ pracuję 7 lat na tym stanowisku. Mam okazję pracować w jednym zespole klasowym od 1 klasy, obecnie jesteśmy razem w 7 klasie. Nasza wspólna droga była różna, wyboista, pełna radości, złości, miłości, jednym słowem – cały wachlarz emocji.
Jak często występuje autyzm, jakie są pierwsze symptomy, główne kryteria DSM V. Najlepsze rezultaty osiągają dzieci, które ok 2-3 roku rozpoczęły terapię. Ważne jest tutaj rozpoczęcie odpowiedniej interwencji, wg raportu NAC zaprezentowano różne interwencje podzielone na takie, które są ustanowione, czyli zgodnie z badaniami wykazano, że dzieci w nich uczestniczące wykazują postępy.
Dzisiaj przedstawię Wam tzw. model ABC. Jest to schemat analizy zachowania. Wielu rodziców widzi przejawiające się trudne zachowania u swoich pociech. Aby przeprowadzić dobrą obserwację zachęcam do stworzenia takiego swojego prywatnego arkusza obserwacji ABC.
Jeśli Wasze dziecko ma autyzm pewnie zastanawiacie się czy mówić o tym innym rodzicom, uczniom? Co będzie najlepsze dla dziecka? Zapraszam do artykułu, a na pewno znajdziecie w nim odpowiedź.
Lęki – walczyć czy raczej oswoić? Co zrobić, żeby nie utrudniały nam codziennego życia? A szczególnie tego najprzyjemniejszego okresu roku dla większości, czyli lata. Wakacje to czas odkrywania nowych miejsc, nowych przygód.
Często zastanawiam się nad tym, co sprawia, że niektóre dzieci są takie grzeczne, chcą poznawać świat, są kreatywne, potrafią się cieszyć się życiem, jednocześnie nie robiąc nikomu krzywdy.
Już niedługo wakacje, jeszcze parę ostatnich dni w szkole. Zakończenie roku, galowy strój i można świętować. Wakacje, to czas beztroski, zabawy, czas, w którym rodzina ma dla siebie najwięcej czasu.
Pracuje w szkole, gdzie są klasy integracyjne. Dużo dzieje się u nas sytuacji trudnych, zwłaszcza tam. Oczywiście nie jest tylko w takich klasach. My jako szkoła oczywiście pracujemy nad tym, aby sytuacji trudnych, konfliktowych jak najmniej, ale niestety nie zawsze wychodzi nam to tak jakbyśmy chcieli.